' När är man vuxen egentligen?

Är det när man flyttar hemifrån, vid en viss ålder eller när man klarar av att ta hand om sig själv? Det har jag länge funderat på och jag tror många tycker och tänker olika. Men det är ju jobbigt när man inte vet när man ska klassa sig själv som vuxen ju.. haha. Men jag tycker att man iallafall fyllt 20 och sen är man vuxen. Men det betyder ju inte att man är barn tills dess men man är ju ändå tonåring till man fyller 20, så jag tycker nog så. Fast alla är ju inte vuxen för att dom fyllt 20 heller, jag tycker väldigt många är rätt barnslig i den åldern så det är nog olika från individ till individ.
Vad tycker ni? Här kan ni testa er själv på http://www.vuxenpoang.se/

Kommentarer
Postat av: Pedersen

Jag anser att man är vuxen när man flyttat hemifrån och är självständig, lagar sin egen mat, tvättar sin egen tvättat, städar själv och betalar sina räkningar själv. Är sysselsatt av ngt, t.ex jobb, studier eller praktik.



Det är många över 30 som inte är vuxen ännu, som beteer sig som 18. Så åldern spelar nästan ingen roll tycker jag. Mognaden och ansvaret talar för sig själv :)



Det var min åsikt! Hoppas du har det bra i Tyskland!

2010-05-06 @ 20:36:47
URL: http://mypedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0