' Vem vill ha 215 miljoner?

Ärligt talat, inte jag.
Skulle man uppskatta någonting överhuvudtaget om man vann 215 miljoner? Då får man ju allt man vill ha, eller?
Nej jag kan säga att så länge jag har tak över huvudet, mat i magen, en frisk familj, friska vänner och pojkvän så klagar jag inte. Sen skulle jag inte tacka nej till pengar. Men hallå, jag blir glad om jag vinner 250 kronor på triss?
Visst, livet kanske skulle kännas lättare om man alltid hade pengar och slapp fundera. Man hade det snyggaste av allt. Men vad skulle man få inspiration ifrån, och vad har man att längta efter?
Men om jag vann 215 miljoner då skulle jag börja med att ge bort till min familj och närmsta släkt. Sen skulle jag så klart köpa två bilar, ett lyxigt hus, ett sommarställe, en massa kläder, skönhetsprodukter, smink, you name it.
Sen skulle jag skänka flera miljoner till olika fonder och ja ni vet, barn i nöd och sånt.. till de som verkligen behöver pengarna!
Sen skulle jag spara tills jag får barn så att de får en bra uppväxt. Men jag vill inte skämma bort mina barn. Men har man pengarna där, vad skulle man då göra?
Det är väl inte många som undgått nu då den här mannen (eller var det en man?) som vann 215 miljoner kronor. Jag tycker det är sjukt att PROPPA på EN ENDA människa 215 miljoner kronor. Varför inte ge en miljon till 215 personer och göra dem överlyckliga? Det undrar jag.
Vad skulle DU göra om DU vann 215 miljoner?

Kommentarer
Postat av: mormor

Du är då klokheten o tryggheten personifierad Du älskade Hannah. Jag delar dina funderingar! kram

2010-03-31 @ 20:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0