' Min syn på alkohol.

Eftersom många undrar, påpekar och tycker att det är konstigt att jag nästan aldrig dricker alkohol tänkte jag nu göra ett alldeles eget inlägg om det, även om det kanske är så att de som just undrar, påpekar och tycker en massa saker inte kommer att läsa det här så kan det kännas bra för mig att skriva det. Det är väl det som bloggar är till för, right? Dessutom kan det vara skönt för mig att hänvisa till det här inlägget istället för att slippa dra min livs historia öga mot öga med personen i fråga.


Hur som helst. För det första har jag haft problem med magen i stort sett hela mitt liv, men det är väl ingen nyhet.
Jag har haft magkatarr, magsår, har för tillfället IBS (HÄR kan ni läsa om hur en annan tjej beskriver sjukdomen) och något jag alltid haft och alltid kommer att ha (såvida jag inte opererar mig) är bråck på magmunnen. Både övre och undre. Och nej det är inte roligt. Jag måste anpassa hela mitt liv efter min jävla mage.
Jag kan inte dricka mjölk, inte apelsinjuice eller andra citrusdrycker, jag kan heller inte dricka kaffe och då förstår ni nog själv att jag heller inte kan dricka alkohol. Min läkare talade om för mig att alkohol, rökning och andra starka drycker är förbjudet med min mage. Och den dagen jag blir gravid kan jag få ett helvete i 9 månader just p.g.a magsjukdomen/problemen.
För det andra har jag, som alla andra, erfarenheter i livet. Några erfarenheter jag bär med mig vad det gäller alkohol är kanske inte så roliga och även för personliga för att ta upp här. Men en sak, som ni vet om ni följt min blogg ett tag eller känner mig, är att jag nyligen förlorat en nära vän som dog på en fest med både alkohol och droger inblandade, framför allt drogerna då men som ni kanske förstår så ser jag därför ingenting positivt med alkohol och fest.
För det tredje ser jag ingen mening med att supa mig full och tävla om vem som däckar först eller vem som druckit mest sprit eller flest öl. Jag värdesätter andra saker i livet. Jag tar vara på det som gör mig lycklig och får mig att må bra ♥
Nej jag tycker faktiskt inte att det är så tokigt ändå att vara den som är nykter/nyktrast på festerna, för jag har roligt ändå och jag mår prima dagen efter. Jag slänger inte bort pengar på att göra bort mig inför annat folk som de sen ska roa sig med att ha som samtalsämne nästa gång de ses. Men med det här sagt betyder det inte att jag aldrig dricker eller druckit alkohol tidigare för det är fel. Jag kan ta ett par cider när det är nåt speciellt eller jag känner att jag vill gå ut med mina vänner, men mer än så klarar inte min mage av och mer än så behöver jag inte heller.

Jag säger inte heller att jag tycker att det är fel att andra dricker bara för att jag inte kan göra det lika ofta. Så länge de vet vad de gör och kan hantera det är det en sak. Men personer som inte kan hantera alkoholen, gör dumma saker, säger dumma saker, blir våldsamma och så vidare bör inte dricka alkohol. Och ungdomar som enbart super varje helg och deras liv går ut på att dricka alkohol tycker jag synd om.
Jag avslutar nog här, tack.

Kommentarer
Postat av: en stor beundrare

Otroligt bra skrivet! Fler borde ta efter även om dom inte har några prblem med hälsan eller annat.

2010-07-22 @ 23:50:47
Postat av: en stor beundrare

Otroligt bra skrivet! Fler borde ta efter även om dom inte har några prblem med hälsan eller annat.

2010-07-22 @ 23:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0