' Sick and tired

Imorse vaknade jag med illamående och tänkte "ska detta aldrig ta slut?". Har det liksom ingen ände? Vad vill de mig?!?

När mamma pratade med läkaren sa hon ju att det inte var normalt att må illa dagen efter, vilket jag heller inte gjorde. Men nu är det dag 3 och jag vaknar med världens illamående.
För tillfället mår jag bättre men jag har ingen aptit igen och sitter och smuttar på en nyponsoppa nu. Är helt slut i kroppen för det tar verkligen energi av en! Jag blir helt klen. Ska jag aldrig få vara frisk och må bra? Det är någonting jämt.

Sånna här gånger inser man vad mycket man klagar för ingenting! Man är aldrig nöjd, fast man borde inse att man har det så bra och att det alltid kunnat varit värre. För så är det ju. Till och med när jag ligger och mår som mest illa har det ju kunnat vara värre, eller hur?  Jag har ju kunnat legat där på dödsbädden eller något men det gör jag ju inte. Nej jag mår ju "bara" illa, även om det känns som värsta känslan..
Men jag menar, när man egentligen mår bra och bara går omkring och klagar för att man aldrig är nöjd. Då borde man nog tänka om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0