' målet med livet

- Ja, jag har planer framåt. Men jag insåg precis att jag har väldigt mycket planer, jag har till och med så mycket planer att jag glömmer bort att jag lever här och nu. Ja istället lever jag mig in i min "roll" som vuxen när jag bor i mitt nyrenoverade hus, är gift och väntar mitt första barn med högsta föräldrapenningen, har både planerade och genomförda resor någonstans ute i världen, m.m... vad naiv man är ibland? Det värsta är också att jag planerar allt i minsta detalj. "Den här boken ska jag köpa till mitt barn!" eller "det här och det ska jag lära mitt barn". Det är klart, man lär känna sig själv och man vet var man vill/kommer att sätta gränser i framtiden för att man blev uppfostrad till den man är idag. Men jag tycker mitt planerande gått lite överstyr.

- Självklart är det bra att ha mål och planer med livet. Men jag tror att det är bra att ta en sak i taget och sätta mål för stunden. T.ex: Den här veckan ska jag ha tränat två gånger; idag blir en vilodag; i det här ämnet tänker jag satsa på det här betyget; idag tänker jag ge minst 2 stycken en komplimang; den här månaden ska jag ha satt undan si och så mycket på sparkontot. Ni förstår?

-Ta en dag i taget och leva livet som det faller sig in. Uppleva alla stunder här och nu och ta vara på dem. Se tillbaka på alla minnen man skapat.
För när man har gjort någonting, ja det är man ska tänka tillbaka, njuta och vara stolt över vad man presterat eller åstadkommit.

- Om man bara ser framåt kommer man aldrig hinna njuta av de vackra stunderna i livet och plötsligt sitter man där och har helt plötsligt gjort allt man en gång drömde om, utan att man ens hunnit blinka. Tog man verkligen vara på stunden som man längtat efter så länge, då?

- Just nu är jag student på gymnasiet, bor kvar hemma, har världens bästa familj och pojkvän. Jag har ett intresse för fotografering, barn, sång & dans. Jag satsar på höga betyg och hänger på sporthallen så fort jag får tid över, för det tycker jag är kul. Och det tänker jag ta vara på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0