Efter 2009 kommer 2010

Satt nyss och funderade på hur bra år 2009 har varit för mig. Jag har nog aldrig varit så lycklig och mått så bra! Den 11 januari blev jag 18 år, och det blir man ju bara en gång. 12 januari, blev det jag & Victor. 9 april fick jag körkort, skolan har gått bra, jag har fått mycket bättre betyg.. och allt detta har gjort livet mycket lättare att leva. Men speciellt Victor, för utan dig har inte allt varit lika enkelt. Jag svävar på rosa moln tillsammans med dig!

Men det har också hänt saker som inte fick hända.. dels lite personliga saker, dels att jag varit så stressad och framför allt att Mimmi har gått bort. Det är något som verkligen inte fick hända.

Men det är ju så. Man stöter på hinder på vägen i livet som gör att man blir starkare och kommer att nå längre än dom som inte gör det, som följer strömmen den raka vägen. Men till slut faller det för dom också. Vägen måste bli krokig någonstans. För det är den krokiga vägen som man blir stark utav.

År 2010 kommer att bli ett "vilo-år" för mig. Men först ska jag ta studenten! Tills dess tänker jag ta tag i skolan, jobba ihop dom betyg jag vill ha och bara njuta av sista terminen i skolan.
Sen ska jag, som sagt, vila. Sova, ta det lugnt. Njuta av ledigheten. Ladda nya batterier. För det kommer jag att vara värd.
Och det kommer jag att behöva om jag ska ha tillräckligt med energi att börja jobba eller plugga sen.
Jag kommer naturligtvis att fundera över
vad jag ska göra med mitt liv sen. Om jag ska jobba, plugga, var jag ska jobba eller vad jag ska plugga till? Om jag ska flytta, eller bo kvar.

Något jag vet att jag vill göra
med mitt liv är att resa. Så att jobba lite extra under mitt sabbats-år och tjäna lite pengar till resor vore inte så fel. Dessutom tänker jag önska mig rese-pengar när jag fyller år. För resa, det är något jag tänker göra. Skaffa lite erfarenheter, lära sig något nytt och koppla av.

År 2010 ska jag:

Januari- Fylla 19 år, fira min och Victor's 1-årsdag.
Februari- oklart :)
Mars- oklart :)
April- Åka till Polen & Tyskland
Maj-
oklart :)
Juni- Ta studenten och åka till Frankrike
Juli-
oklart :)
Augusti- oklart :)
September- oklart :)
Oktober- oklart :)
November- oklart :)
December- oklart :)

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Gott Nytt År!!! Vi ses här år 2010 ;)

2009-12-31 @ 14:31:35
URL: http://www.steffi.se
Postat av: Mamma

BRA att du tar en lugn sommar och höst! Tänk inte så mycket. Åk med ett tag bara och se varåt färden bär :)

Älskar dig, underbara unge!

2010-01-03 @ 22:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0