' Macka med röra

Ni som bor här omkring i trakterna här väl inte missat att smaka på Krokanen's goda mackor med de olika fyllningarna; Skaldjur, Kyckling, Tonfisk och Vegetarisk? Själv föredrar jag baguette med Tonfisk för den är supergod med majs och gurka till!

Tänkte tipsa om ett recept på tonfiskröra så att man kan göra hemma själv, superenkelt och bra till mellanmål eller kvällsfika o.s.v. :)



Du behöver:

- Bröd
- Grädde
- Majonnäs
- Tonfisk
- Valfri dekoration (majs, gurka, rödlök, fetaost, oliver, tomat med mera)
- Sallad
- Salt
- Peppar
- Lök

Rör ihop grädde, majonnäs, tonfisk, lök, salt och peppar i en bunke.
Ta ett valfritt bröd, funkar med vilken som helst. Lägg sallad i botten och sedan röran ovanpå. Avsluta med grönsaker eller vad du vill! Hur enkelt som helst.. själv tror jag att jag ska göra mig en macka direkt :)

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0