' Hur min kväll egentligen skulle bli, men som den inte blev.

 

Bild 1. Tidning: Topp Hälsa, choklad och hårfärg. Färgen till höger ska jag lägga i hela mitt hår och färgen till vänster ska jag göra slingor med.

Bild 2. Oxfilé

Bild 3. Sallad

Bild 4. Potatisgratäng

 

Ja det här är ju ungefär vad vi åt igår också. Fast då åt vi fläskfilé istället för oxfilé. Igår gick det bra med magen, idag gick det åt h*lvete. Efter maten blev magen på värsta viset och det är sjukt jobbigt. Ni anar verkligen inte. Samtidigt som all smärta och allt, började jag kallsvettas, bli yr och spyfärdig också. Man blir bara så klen så man vill sätta sig och grina i ett hörn. Jag orkar inte med min mage.

Bättre blir det inte av att jag har utslag som kliar och en astma som krånglar "tack vare" alla dofter jag får möta varje dag. Just nu är den extra jobbig. Inatt vaknade jag av att jag hade svårt att andas. Imorse när jag vaknade var halsen full av slem (ursäkta ordvalet). Efter magplågandet somnade jag och vaknade återigen av att jag hade svårt att andas.... arg...

Annica, Peters syster, kom på eftermiddagen och åt med oss och firade oss då hon inte kunde komma på mitt och Christofer's kalas. Vi fick en varsin påse med Coca-cola, godis och stjärnor(ätbara, alltså). Ja men dåså, var min kväll räddad tänkte jag. Mysig hemma kväll med filmen "hairspray" som jag fick med tidningen Topp Hälsa. Tji fick jag.. nu däremot efter 5 timmar har magen reparerat mig men jag är fortfarande lite yr. Magen kurrar också.. men jag vågar inte värma maten igen.. typiskt. Det blir kanske en tallrik laktosfri fil med jordgubbsfil.

Har förresten apropå det återigen provat laktosfri fil, och laktosfri mjölk med mera och det funkar hur bra som helst, så nu kan jag dricka oboy igen (!!). Skönt! Dock äter jag fortfarande mjölk i maten med mera :) det är bara "rena" mjölkprodukter jag bytt ut mot laktosfria produkter.

Är det någon som läst tidningen "Topp Hälsa"? Tänkte att jag skulle prova något nytt så vi får se vad den har att erbjuda.

Jisses vad mycket jag hade att dela med mig av ikväll. Men vad bra - då har ni något att göra också ;) Hoppas alla haft en bra lördagskväll utan onda magar. :) hihi. PUSS ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0