' Vad ska jag bli när jag blir stor?

Hälsopedagog?

Ja det är vad jag funderar över mest just nu. Men sen kommer frågan: Nu eller sen?! Ska jag ta ett sabbatsår, vara ledig, gå lite kurser, jobba lite extra, göra vad jag vill i ett år och vänta på att Victor ska plugga klart eller ska jag söka nu? Eller ska jag söka till våren? Gaah detta gör mig galen! Jag skulle nog bli rastlös av att ta ett sabbatsår och säkert ångra mig över att jag inte började på en gång.



Hur som helst gjorde jag nyss ett yrkes-test och då fick jag: Vårdande Viktoria.

"Det ligger helt rätt i tiden nu att utbilda sig inom hälsa, friskvård, sportmedicin, naprapati, kiropraktik och så vidare. Samhället blir allt mer stressat och sjukskrivningarna är många. För dig som vill arbeta proaktivt med hälsa och vård finns områden att täcka upp. Läkarkåren behöver utökas och allt fler väljer utbildning utomlands som ett alternativ till sina läkar- och friskvårdstudier.

Nedan följer ett urval av yrken och utbildningar som kan passa dig!"

Sen står det yrken som t.ex: Social omsorg, psykologi, friskvård massage och hälsa, medicin och farmaci, idrott och sport.
Det är ju just friskvård, massage och hälsa som jag är intresserad av och verkligen vill satsa på också. Jag är fortfarande lite inne på lärare men det känns mer som ett andrahandsval faktiskt.

Därför har jag hittat en utbildning i Gävle som heter "Hälsopedagogik" som är på 3 år, inte på distans, jag måste alltså flytta till Gävle. Jag vill mer än gärna flytta till Gävle men jag vill minst av allt flytta ifrån Victor.. jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra.

Lite mer om hälsopedagogik:

Studietakt:
Helfart
Startperiod:
HT 2010 Period 1
Studieort:
Gävle
Sista anmälningsdag:
          2010-04-15
Distansutbildning: 
          Nej

Utbildningen är 3 år.



Har ni några tips på vad jag kan göra?


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Vet du om hälsopedagog utbildningen finns någon mer stans i Sverige? Förutom Gävle :)?



Är också sugen på att läsa detta eller något liknande nämligen:).

2010-03-04 @ 21:08:56
URL: http://citrus.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0