Ibland vill man bara lägga ner.

Ibland känner man hur man vill lägga ner bloggen för att man inte får någon respons... 60 besökare=3 kommentarer, ungefär. Man gör vad man kan men lyckas liksom inte nå målen.. så man kan fundera; vad tycker dom om att läsa det jag skriver? Skrattar de åt min blogg eller tycker dom att den är bra? Det är så svårt att veta när man inte får höra. Ofta får man kommentarer som "Hej! Fin blogg, gå gärna in på min och kommentera :)" Men jag kan säga att jag skulle ta åt mig om jag inte bara visste att säkert 30 andra har fått samma kommentar..för det märker man på vissa. Skriv något personligt någongång istället! :)

Men så helt plötsligt kan man kanske få en kommentar som gör att man får lusten att fortsätta blogga. Det behöver inte vara något speciellt! Bara en ynka kommentar (som inte innehåller reklam) gör mig glad.


Men då påminner jag mig själv också om att jag faktiskt själv måste börja kommentera mer. Om vi säger att jag läser 30 blogginlägg kanske jag kommenterar hos 3 av dom också.. Jag vet ju själv hur glad jag blir av kommentarer därför ska jag bättra mig själv på den fronten!


Kommentarer
Postat av: Fredrik L

Jag läser din blogg för att jag tycker den är intressant:) Så du vet :)

2009-09-21 @ 00:01:03
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

det handlar väldigt mycket om att man måste kommentera som en galning själv. :) av några hundra läsare är det kanske en fjärdedel som skriver kommentarer om ens det...

2009-09-21 @ 09:24:48
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Hannah

Fredrik: Det är roligt att höra!

2009-09-21 @ 09:52:24
URL: http://hannahsdays.blogg.se/
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar hehe, ja o ett annat tips är att kommentera mkt hos dom stora bloggarna. jag gör inte själv det så ofta , men de verkar som att man vinner mkt besökare på det :)

2009-09-21 @ 11:03:48
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja, de flesta lämnar ju inga kommentarer. Det är lite trist.

2009-09-21 @ 12:34:07
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Cicci

Kanske är det här med bloggandet lika som Facebook var i början...? Lite "nyhetens behag" liksom...? Bara en gissning från min sida, jag har ingen som helst aning egentligen:)! men jag vet hur taj man var o skriva där i början, sen orkade man inte efter ett tag...! Jag tycker din blogg är kul o läsa; man får lite koll på vad du pysslar med! Tåmma o jag brukar läsa den tillsammans på kvällarna:)kram/Cicci

2009-09-21 @ 13:07:17
Postat av: Pedersen

Tack! Ja det gäller bara att ge sig fan på det, ha motivationen och viljan - Då klarar man faktiskt det mesta! Jag har alltid varit en morgonmänniska och verkligen hatar att stiga upp tidigt. Men när jag vet att jag mår så fruktansvärt bra efteråt så kommer jag faktiskt ganska lätt upp ur sängen : )



Har du träffat min systerdotter något på sistone? Jag toklängtar så efter henne, du får pussa och krama henne ifrån mig!



Kram

2009-09-21 @ 15:13:11
URL: http://metrobloggen.se/pedersen
Postat av: Hannah

Cicci: Jo, det kanske är så! Jag vet inte faktiskt :) Många är nog bara nyfikna att läsa kanske ;) Ja det är iallafall kul att höra! :)Kram

2009-09-21 @ 15:45:37
URL: http://hannahsdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0