Som många vet så älskar jag barn.

 Jag och Holly (Petra's barn) på bild.
Petra är min äldsta barndomskompis och Holly är världens sötaste!

Som många vet så älskar jag barn. Vilket gör att många också blir "orolig" över att jag skulle skaffa barn tidigt.
Men jag kan börja med att säga att om det skulle visa sig att jag var gravid nu skulle det nog kännas som om hela världen rasade.. typ. Det lät kanske lite elakt men alla mina planer skulle spricka och jag skulle bli rätt kluven. Därför ser jag såklart till att inte bli det :)

Innan jag skaffar barn vill jag ha utbildning, jobbat ett tag så jag får bra föräldrapenning och jag vill att min pojkvän ska ha ett jobb. Jag vill inte bo hemma när jag blir det, gå i skolan eller börja fundera på hur vi ska lösa det med pengar och allt.

När jag får mitt barn vill jag ge dom all den kärlek jag kan ge. Allt handlar inte om pengar men det är ett plus. För om man har pengar behöver man inte fundera på ekonomin, så att det tar energi och man kanske måste jobba extra och sånt. Nej, jag vill kunna stå på mina egna ben och försörja mitt barn och min familj med de pengar som vi tjänar ihop. Inte som våra föräldrar tjänat ihop eller som soc får betala.

När jag har barn vill jag lägga all min energi och tid på att ta hand om det barnet. Vara mammaledig med gott samvete.

Jag vill också hinna skaffa erfarenheter, resa. Så jag har något att berätta för mitt/mina barn. Sen vill jag vara säker på att den jag skaffar barn med skulle vara en bra pappa även om vi skulle separera eller så. Men helst av allt att jag tror på våran relation så att inte våra barn blir några "skilsmässobarn".. För jag vet själv hur svårt det kan vara för barnet.

Ett annat önskemål jag har är att vara förlovad när jag skaffar första barnet. :) Nu pratar jag, som ni kanske märker, om "den pappan, eller den jag skaffar barn med" men jag hoppas såklart på mig och Victor. Man kan aldrig veta, men jag hoppas faktiskt att det blir med honom. För han är så bra och han får mig att må så bra, så jag vill utan tvekan leva resten av mitt liv med honom ♥


Ps. Absolut ingenting illa menat till er som skaffat barn tidigt. Det är är mina tankar, drömmar och mål.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Det är bra Hannah att du har mål med livet! Alla har olika mål med livet; en del vill ha barn på en gång och en del vill vänta. Jag var ju 32 när jag fick Eric och jag tror inte jag hade varit mogen för det tidigare... Nu blev ju tyvärr Eric ett "skilsmässobarn", men hans pappa är en bra pappa (även om han inte var en bra livskamrat och partner för MIG). Jag kan ju inte gärna ångra att jag skaffade barn med honom, för då skulle ju inte mitt lilla pladdriga turbotroll funnits som jag ju älskar över allt annat här i världen!:) Kram!/Cicci

2009-11-01 @ 19:32:46
Postat av: Hannah svarar

Ja det är skönt att veta vad man vill :) Precis, det är ju individuell det där! Ja, så är det ju! Kram på dig.

2009-11-01 @ 20:44:41
URL: http://hannahsdays.blogg.se/
Postat av: Åsa

Du är så klok Hannah.Jag tycker det låter som väldigt sunda mål,vet att det kommer att gå bra för dig. Kram.

2009-11-02 @ 11:41:07
URL: http://hannahsdays.blogg.se/
Postat av: Hannah svarar

Tack så mycket! :) Jag hoppas det. Kram

2009-11-02 @ 15:06:16
URL: http://hannahsdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0