För vi har tagit studenten..... ja snart iallafall.

Drömde inatt att jag tog studenten. Och herregud vilka blandade känslor! Vilken separationsångest. Hur ska jag klara av att sluta? Efter tre år med klassen, allt folk på skolan och (vissa) lärare. Gud vad bra man har det nu egentligen. Och det enda man gör är att klaga på hur mycket det är att göra i skolan, vilket det iofs är också men jag önskar att jag bara kunde glida med och njuta av det sista året. Jag hoppas iallafall att sista terminen blir lite så.




Jag vet vad jag ska ha för klänning på studenten, jag har beställt studentmössa + champagneglas m.m. Smink och bil till balen är fixat.

Näe dom säger ju att den roligaste tiden i livet är när man pluggar så jag undrar om jag inte ska ta och plugga vidare direkt när jag går ut ändå. Få flytta till en ny stad, träffa nytt folk, skaffa nya erfarenheter och "ha kul medans man är ung". Jo, det blir nog så! Jag tror inte att man har kul på samma sätt om man pluggar när man blivit äldre.

Kommentarer
Postat av: melissa

SV: tack så jättemycket du! :)

2009-10-29 @ 17:00:25
URL: http://melissablogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0