Pressad potatis med lax och romsås

Det är precis vad jag har lagat ikväll! Jag tänkte att jag skulle överraska min kära familj med lite god mat så jag satte igång med detta.

 Detta resulterade i:


Romsås


Och potatis som blev:


pressad.

Och sist men inte minst:


laxen.

(Bild på innan den var i ugnen) Superenkelt och sjukt gott! Jag är faktiskt riktigt imponerad av mig själv ;)

- Jag lagade laxfilébitar i ugnsform, hade lite olja och havssalt i botten. Salt, peppar och lite stänk av citronsaft ovanpå.

- I såsen hade jag en burk creme fraice, lite majonnäs, citronsaft, röd stenbitsrom också kryddade jag med salt, peppar & dill!

Det är riktigt roligt att laga mat faktiskt. Borde bjuda hem mina vänner på middag någon dag! ;) och lite hemma spa som jag hade tidigare idag.

Och vet ni vad? Jag känner mig sjukt peppad att blogga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0