Hos sjukgymnasten.



Var hos sjukgymnasten idag.
Fick förklarat vad jag hade för fel och vad jag ska göra åt det. Och anledningen till att jag får ont i höften är ju för att jag har skolios, det visste jag redan. Men mitt ena ben var 1.5 cm längre än det andra, så nu blir det i-lägg i skon. 

Resten av ryggen beror framförallt på min hållning. Så jag måste styrketräna 2-3 gånger i veckan, vilket jag redan gör men hädanefter efter programmet som jag kommer att få av sjukgymnasten. Och sen ska jag köpa en kudde som man sätter på ryggstödet av stolen. Plus 5 armhävningar förmiddag och 5 armhävningar på kvällen. Och det var viktigt att jag inte översteg antalet. Det var inga "vanliga" armhävningar heller. 

Sen kollade han styrkan i armarna. Höger arm låg på 60 och vänster på 47 så det skiljde 13 "nånting". Men efter att ha tryckt en massa längs ryggraden låg det plötsligt mer jämnt, av någon konstig anledning. (tycker jag då, haha).
Också fick jag stretcha lite för att se hur det stog till med det. På vissa ställen var jag väldigt stel och andra ställen var jag mjukare än normalt. Men det är bara till att stretcha mer ;)
Jag hade iallafall oddsen på min sida eftersom jag var ung och icke-rökare. Så det låter ju bra!

Kommentarer
Postat av: Hej

vilken sjukgymnast var du till? har fått liknande övningar också

2010-10-14 @ 17:28:47
Postat av: Hannah's foto

En sjukgymnast från sjukhuset i Bollnäs. Du då?

2010-10-14 @ 22:55:31
URL: http://hannahsfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0