' Lite allmänt babbel - bara för att jag måste skriva av mig :)

Halloj på er! Idag är det en lite piggare Hannah som skriver ;) Trodde jag skulle sova halva dagen men icke, vaknade halv 10. Great! Idag blir det till att packa upp alla väskor, få allt på sin plats, sen ska jag ta en lång och skön dusch, i min egen dusch!!! Usch, fy och blä för toaletterna och duscharna där vi bodde. Kallt var det också, iskallt. Men inatt har jag inte frusit ett dugg! :)



Har ni tänkt på egentligen, hur bra vi har det? Ändå klagar vi på allt. Jag har liksom fått en extra funderare på livet nu efter att vi varit i Tyskland. Speciellt för att vi var på Sachsenhausen, alltså ett koncentrationsläger för alla judar (återkommer mer om det). Sen också för vad vi fått ätit och hur vi fått bott. Som sagt, vi fick betala så fort vi skulle besöka en toalett, duscharna var kalla, det var iskallt på nätterna när vi skulle sova. Vi kunde inte bestämma själv när vi kunde duscha, äta, sova, ja ni vet. Nog för att vi var upptagen med annat men ändå. Nu är jag hemma i Sverige, i Bollnäs, i mitt eget rum i min egen säng och gud vad jag har det bra! Framförallt så ligger jag i en varm och skön säng och kan gå och äta när jag vill och vad jag vill.



Men ja, nu var det ju inte det jag skulle prata om. Jag skulle prata om vad jag skulle göra idag, men så kan det gå. Haha! :) när jag packat och duschat och gjort mig klar och allt det där ni vet, så tänkte jag försöka få cykeln pumpad så jag kan ta en tur till min kära pojkvän och lägga in lite bilder på datorn, lämna tillbaka madrassen som vi har lånat och så vidare.
Sen ska jag vara på kalas klockan 15. Ikväll är jag bjuden dels på klassfest, men också på inflyttningsfest PLUS att det är återvändardagarna i Söderhamn. Mamma jobbar, det är artister som ska spela och en massa underhållning tydligen. Så tro det eller ej men jag ska försöka hinna med allt! :) Tror febern har lagt sig också men jag är ju fortfarande väldigt snorig. Men det gör inget för jag har det bra ändå!! :) Nu ska jag sluta babbla ihjäl er, det märks att jag inte bloggat på en vecka, haha! Puss & Kram på Er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0