' En liten enkel förklaring

Mina vänner, eftersom nu så många frågat efter att jag skrev på min facebook-status: "Var är mina vänner när jag behöver dom som mest?" Så vill jag förklara vad jag menar, och det känner jag att jag gör lättast här!


Först vill jag börja med att säga att jag inte alls menar något illa med det jag skrev. Men efter att Mimmi gick bort och så, känns det som att många tar avstånd för att ni inte vet vad ni ska säga. Är det så? Rätta mig om jag har fel.. också kanske många tänker "men hon har säkert så många ändå nu att prata med" och då kan jag säga direkt att, så är det inte!

Men då kan jag bara säga att ni behöver inte vara orolig för att ni ska säga något dumt eller göra mig ledsen. För ledsen är jag ju redan och jag tror knappast att ni kan säga något dumt.

Jag förstår verkligen om det är svårt för er att veta om ni kan ta upp det, eller inte, om ni behöver säga något speciellt o.s.v. Men man behöver faktiskt inte göra det så krångligt. Det jag skulle uppskatta är att veta att ni finns här, och inte bara säga det utan också visa er. Vill jag prata med en psykolog så går jag till en sån ;) som sagt är det inte så krångligt.

Med det menar jag inte att ni måste prata med mig om Mimmi. Utan att bara finnas där som en vän, för ärligt talat så saknar jag att ha någon att vara med och prata med om allt möjligt.. och jag tycker att det går bra att prata om Mimmi och jag vill göra det för jag vill inte att folk ska glömma henne. Sen om det skulle få mig att skratta eller gråta, det är bara en naturlig sak för jag är inte heller annat än människa. Och jag beöver både skratta och gråta.

Jag vet inte om jag ska säga något mer men det känns som att jag iallafall har fått med det viktigaste..
Kom ihåg, det finns inga rätt eller fel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0