' Hiss och diss

Jag hissar...



* Träning! Man blir så pigg och glad av att träna, och i längden orkar man mycket mera :) Dessutom är det socialt, man känner sig fräschare, förebygger hjärt & kärlsjukdomar, bygger muskler och bränner fett. Det finns en massa bra anledningar till att träna.

* Vinteraktiviteter. Jag har upptäckt att jag är ganska mycket för vinteraktiviteter. Jag tycker att det är roligt att åka snowboard och pulka, jag älskar konståkning som jag åkt i så många år men tyvärr slutat, och skoter är ju typ det roligaste som finns! Angling är också roligt, fast det är synd om fiskarna. Det bästa av allt på vintern är att man kan dricka varm choklad samtidigt!

* Massage. Finns det allvarligt talat något skönare? Det är jag rätt så övertygad om att det inte finns. Ni vet själv när man är öm och det bara knakar, också får man massage. Då svävar man på rosa moln för en stund..

Jag dissar...



* Droger! Drogerna tog en av mina bästa vänner. Låt den inte ta fler, eller någon annans. STOPPA drogerna NU.

* Kyla! När det är över 20 minus, som typ 28-29 som det var här för ungefär en vecka sen. Vad ska det vara bra för? Man kan inte göra någonting, man vill inte göra någonting. Det är för kallt för att vara ute, bilen startar inte ens och det är till och med jobbigt att gå ut med hunden. Nu är det perfekt. 4-.

* Min mage. Det räcker kanske med att jag säger att jag har bråck på övre och undre magmunnen, IBS, ett gammalt magsår och magkatarr som kommer och går.. så kanske ni förstår? Fast har ni aldrig upplevt det skulle ni aldrig förstå och det ska ni vara jäkligt glada över.

Ibland är det bara skönt att få klaga lite.. :) men man måste också komma ihåg bra saker. Därför är det ju så bra med hiss & diss! Nästa gång tror jag att jag ska göra en hiss & diss i klädväg. Puss på er ♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är roligt att läsa din blogg :)

2010-01-22 @ 19:50:43
Postat av: Hannah

Sandra: Vad roligt att du tycker det! :)

2010-01-23 @ 13:42:01
URL: http://hannahsdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0