' Lyssna på våra erfarenheter istället




Just nu är det en arg Hannah som sitter och knappar på tangenterna men något annat kan ni nog inte förvänta er just nu.

Har inte Bollnäs förstått följderna med droger? Det verkar inte så då man läser nästan varje dag i tidningen att någon omhändertagits eller förts till sjukhus och så vidare och så vidare... Åh jag blir så jävla förbannad! Jag vet inte om det beror på att det uppmärksammats mer efter att Mimmi gick bort eller om det är så att det är mer droger efter vad som hänt. Men vad jag VET är att det inte har slutat pågå!

Okej, jag hajjar om ni som tar droger mår dåligt och inte vet var ni har er själva MEN det finns andra lösningar! Drogerna förvärrar bara allt. Jag tycker bara det är så jävla omoget och PINSAMT att läsa tidningen och höra alla som tar droger och skryter om det! Har ni ingen jävla ting bakom pannbenet?

Jag struntar i om den här 19-åringen är någon jag känner eller inte men det är inte jag som ska skämmas och vare sig jag känner personen eller inte, eller vet vem det är, så kan jag påstå att det är lika idiotiskt.

Och jag kan direkt säga att jag försvarar inte det Mimmi gjorde heller för det var lika idiotiskt. Hon dog ju! Däremot tycker jag att det är för jävligt att det som hände, hände och att det gick som det gick. För ingen kan ersätta Mimmi och jag kommer aldrig träffa henne igen, så jag sörjer självklart! Men det var riktigt dumt..

Och dom här 30-åringarna det skrivs om i tidningarna som tagit droger? Vad fan är ni för jävla förebilder för ungdomarna och samhället? Ni som är äldre, ni är inte barn, ni är inte ens ungdomar, ni är VUXNA människor!

Visst, ni kan säga att jag inte har någon erfarenhet av droger och inte vet vad jag pratar om. För nej, jag har inte tagit droger och inte varit i kontakt med själva drogerna. Jag har aldrig sett en drog i hela mitt liv. Men DÄREMOT har jag erfarenhet av en död vän! En av mina närmsta vänner som jag går och tänker på varenda jävla dag och undrar vafan det skulle hända för.. jag kommer aldrig få träffa min vän igen och hon hann bara bli 18 år. Är inte det rätt sjukt? Låter det inte sjukt i era öron? För sjukt är vad det är, det är åt helvete...
Och DET kan jag kalla erfarenhet av följderna av droger. Är inte det tillräckligt nog?

Det kanske är oss ni ska lyssna på. Som vet hur det känns och vad det innebär, istället för att lyssna på era pundarkompisar som är inne i någon slags bubbla som dom inte kan ta sig ur och har förstört hela sitt liv.. även om dom tar sig ur det. Skulle ni vara stolta över att berätta för era barn när ni blir stor, om vad ni hållt på med? Det tror jag inte för ni kan inte stå för det ni gjort, och om ni ens hinner bli vuxna och skaffa barn. Jag är jävligt djup nu men det enda jag pratar om är sanningen...

Believe me...

Kommentarer
Postat av: Frida

Du berör verkligen när du skriver och jag kan säga att jag håller med dig till 110 procent! Lyssnar inte folk längre?! Fattar dom inte att dom kanske inte får uppleva "nästa dag" om dom ska hålla på såhär?! Folk som inte ens kände mimmi (däribland jag) sörjer ju som tokar, FORTFARANDE! För att inte tala om hennes familj, som jag tänker på dagligen och jag önskar dom allt gott efter den här förbannade och onödiga tragedin :( Jag tror inte att det finns en enda person i bollnäs som har missat det här, men ändå fortsätter dom! Nej, jag blir så jäkla upprörd när jag tänker på det här.. Och som du skriver, det är riktigt jävla sjukt! :(

2010-02-14 @ 16:13:06
URL: http://fridaannalinnea.blogg.se/
Postat av: Frida

*För att inte tala om hennes familj och hennes vänner, skulle det stå. <3

2010-02-14 @ 16:14:55
URL: http://fridaannalinnea.blogg.se/
Postat av: Malin

Riktigt bra skrivet bästa Hannah!

Jag håller med helt! Men det är mycket man inte kan förstå och inte göra något åt. Det är deras liv, synd bara att det ska påverka andras liv så mycket också..



Du är stark och jag beundrar dig för att du klarar allt! Du är bäst helt enkelt! ♥

2010-02-14 @ 16:20:56
URL: http://malinschon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0