' Astma-anfall

Min natt har inte varit så rolig. Dessutom har dagen bara börjat i otur!



Inatt vaknade jag vid 02:30-tiden av att jag flög upp ur sängen och hostade å fick inge luft alls. Förut när jag fått svårt att andas så har det liksom börjat klia i halsen för att sen svälla igen och då får man lite panik men dricker vatten och tar medicin så brukar det bli bra. Så inatt var nog det värsta jag varit med om vad gäller astman.

Först trodde jag att jag fått en panikångestattack eftersom jag flög upp och hjärtat slog i 190 och jag hade svårt att andas o.s.v. Men jag kom snabbt på att det var astman. Det kändes som jag sovit i ungefär 10 sek utan att få någon luft och därför vaknade jag av hostan. Sen bara hostade och hostade jag och det kändes som det aldrig skulle bli bra. Jag var panikslagen och fick ta medicindos x2 och bara spottade slem typ.. När jag lugnat ner mig lite var jag fortfarande rädd och märkte att det var svårt att andas ut så det tog minst 1 timme innan jag kunde somna om och mamma var såklart med mig. 

Så idag kan jag inte pussa på min sötnos heller för han har parfym. Träffade honom i korriodoren imorse och bara av det började jag hosta och det kliade i halsen. Så jag är väldigt känslig nu.. Inte kul!  

Jag tror att astma-anfallet kom p.g.a att jag har praktik på sporthallen och har varit 1½ vecka i klor, rengöringsmedel och damm. Fick utslag igår också på benen och armarna och det kliade på kroppen förra veckan.. Tycker det är himla tråkigt då vi planerat att åka till sandvikens äventyrsbad och jag skulle börja med simskolorna igen. Måste prata med en läkare eller något om vad jag kan göra..

Hur som helst är klockan bara 10 än så länge och jag har hunnit med att tappat bort min telefon, upptäckt att mitt simkort inte fungerar längre, upptäckt att min bil inte startar, fått låna en mobil av mormor, stängt av den mobilen, knäppt på den igen och insett att det är pinkod. En pinkod som jag givetvis inte kan och inte kan ringa och fråga om heller. För jag har ju ingen mobil!! Åh..

Hoppas eran dag börjat bättre... ;)

Kommentarer
Postat av: e

va bra ! har du ngt filmtips ? (:

2010-02-17 @ 16:38:21
URL: http://tiotusensoldater.blogg.se/
Postat av: ee

tack så mkt!

ja gör det :D

2010-02-17 @ 17:20:15
URL: http://tiotusensoldater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0