Kycklinggryta med paprika

Jag gjorde nyss en mycket god kycklinggryta som jag måste dela med mig receptet av :)
Kycklinggryta med paprika
För 4 personer.

300 g kycklinglårfilé
1 gul lök
1 vitklöksklyfta
1 tsk smör
1 tsk paprikapulver
1 röd paprika
100 g champinjoner
3 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
1 1/2 dl matlagningsgrädde
salt 
peppar
Dela kycklingen i mindre bitar. Klyfta löken och pressa vitlöken. Fräs löken i smör i en gryta. Tillsätt paprikapulver och kyckling, bryn lätt. Strimla paprika och kvarta champinjonerna. Lägg detta i grytan, häll på vatten och buljong. Låt det sjuda ca 10min. Tillsätt grädde och smaka av med salt och peppar. Servera med kokt ris.
Bild och text: http://www.matklubben.se/recept/kycklinggryta_med_paprika_4863.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0