Män som hatar kvinnor

Just nu har jag lite tid över så nu kan jag skriva om filmen! :) Har jobba från 9 imorse tills för ungefär en timme sen, stått och sålt hamburgare och grejer. Nu ska vi på kalas i Hudik om en halvtimme och vid 19-tiden ska jag vara barnvakt. Fullt upp!



Den var väldigt bra, men hemsk. Så jag rekommenderar den inte för känsliga personer! :p Jag satt och kollade bort ett antal gånger tillsammans med lillebror, haha. Jag tyckte den var väldigt bra! Den får 4/5.

Recension:

Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher.

Kommentarer
Postat av: andrea

Jag måste fan ta och se den alltså :)

2009-09-05 @ 17:46:55
URL: http://andrealm.blogg.se/
Postat av: ronak

sv; något att se kanske? :) ska nog kolla på den snart..! :) Kanske på bio? Vi får se! :)



men hur är det annars? :)

2009-09-05 @ 20:38:00
URL: http://pppiggelin.blogg.se/
Postat av: ronak

sv; jo, det är bra! :)

varför hatar du matte? ;O det är kul ju! ;D

2009-09-06 @ 11:43:10
URL: http://pppiggelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0