Hiss & Diss

Jag hissar..


Hösten!
Tänk alla fina färger det är på hösten! Det är så fint med alla gula och bruna löv och luften känns så "ren och fräsch". Nog är det lite roligt allt att få ta fram höst/vinter kläderna när dom legat och väntat hela våren och sommaren.. :) Kul med variation. Dessutom blir bilderna man tar så otroligt fin!



Att sjunga! Iallfall jag blir otroligt glad av att få sjunga. Och jag har hört att när man visslar/sjunger så är man glad! När jag gick från sånglektionen i torsdags hade jag ett leende på läpparna. Man får på något vis uttrycka känslor :)

Stickat. Det är både varmt, skönt & mysigt! Allra helst nu på hösten/vintern såklart, tänk en stor stickad tröja till ett par varma strumpbyxor med benvärmare till. Eller ett par stickade handledsvärmare, & en stickad mössa! Myyys..

 

Jag dissar...


Mens. Okej, det finns till för ett bra syfte och det kan vi ju vara glada för. Men allt utöver det! Tamponger & bindor = kostar pengar. Mensvärk = olidligt! Det finns ingen värre smärta.. jag har då iallafall inte varit med om någon värre.

Måsten. Ja när man har en massa saker att göra och man känner pressen men orkar verkligen inte.. Utan man vill bara ligga och inte göra någonting..


Kommentarer
Postat av: Cicci

Min "ex-ex-ex-svärmor" :) jobbade på gyn; hon sa alltid att man skulle äta B5-tabletter några dagar innan man fick mensen (förutsatt att man vet när den kommer då...)...enda trösten är att det blir bättre med åren, och med åldern (nu låter det som om jag är hundra år...)så blir den liksom mindre o mindre ett problem. Så har jag upplevt det i a f; blödde som en gris i 12 (!) dagar första gångerna och höll på att svimma flera ggr om :) och hade tokont jämt... men det har blivit MKT bättre med allt :)kram!

2009-09-19 @ 19:06:28
Postat av: ELLEN AHL AXELSSON

sv: åh jag var jätte nära på att köpa den blå vita :D. men valde den svarta, fast den svarta hade varit mycket snyggare med vit text istället för silvrig ;D

2009-09-20 @ 00:43:55
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Hannah svarar

Cicci: Jaha, vilken tur då! Jo så var jag förut med.. :S och nu har jag haft mens i 11 månader oavbrutet! :S Men nu slutade jag med minipiller och då har det äntligen givit med sig...

2009-09-20 @ 11:47:28
URL: http://hannahsdays.blogg.se/
Postat av: elin

lyckost alla killar dom inte har mens!

har frågestund just nu och skulle bli galet glad om du ville ställa en fråga :)

puss!

2009-09-20 @ 12:17:08
URL: http://ejln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0