"Är det värre än att föda barn?"

Jag har kommit på en sak. Det är väldigt ofta jag jämför saker och när jag gör det ställer jag frågan; är det värre än att föda barn?

Det är mamma som råkat ut för mina frågor mest eftersom hon får lida med min smärta jag har ibland och då får hon ta mina frågor också..

ikväll kom jag och tänka på det för att jag fick så plötslig magont & mensvärk. Hittills har min mamma iallafall svarat att "Ja, det är klart det gör, fast det är ju en annan smärta.." liksom. Och då svarar jag "okej, då ska jag aldrig föda barn!!"

Fast det är väl klart att jag egentligen förstår att det är värre att föda barn men jag försöker kanske inbilla mig ungefär hur det känns att föda barn, eller något. Men jag vet inte varför jag jämför det just med att föda barn.. haha.. jämför ni era smärtor med något? :p


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det är klart det gör jätteont. Du skulle inte tro mig om jag sa att det inte gjorde det. Men det är uppenbarligen inte värre än att man väljer att de flesta ändå väljer att göra om det igen! Jag har ju både dig och din bror :)

2009-09-14 @ 08:02:16
Postat av: Cicci

Säger som din mamma; det är klart det gör jätteont! Men det är ju olika för alla, beroende på hur stort barnet är och hur man själv ser ut i bäcken o så...plus att det finns en massa bra smärtlinding, så oroa dig inte för det; det löser sig när det är dags för det!:) Eric var ju liten (48 cm lång och vägde 2795 g) och barnmorskan påstod att jag var som gjord för att föda barn...men nog tusan gjorde det ju ont i a f trots lustgas!:) dessutom kan man ju tror att ju tjockare man är (=bredare rumpa) desto lättare att föda, men det var snarare tvärtom sa min barnmorska... kram/Cicci

2009-09-14 @ 08:27:11
Postat av: Hannah svarar

Ja.. det är klart :) och det är klart att jag ska föda barn ändå, man får ju tänka på vad man får ut av smärtan :)

2009-09-14 @ 17:26:14
URL: http://hannahsdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0