' hon sover bara.

Idag var vi hem till Mimmis familj. Lämnade blommor och så. Det känns otroligt skönt efteråt att få se och höra hur det går för dom så man slipper få en massa bilder och tankar som snurrar i huvudet. Jag är glad att vi åkte dit idag för att visa dem att vi bryr oss och visa att vi finns här för varandra. Jag lider oerhört med dom. Det var väldigt många och fina blommor där och det är bara ett tecken på att Mimmi var så omtyckt och att hon är saknad.

Att se Mimmis lillasyster Emma gav mig lite mer energi. Att se henne springa omkring där på golvet och le ändå. Det är tur att dom har någon med mycket energi som dom kan få glädje ifrån.

När vi tänker på Mimmi känner vi också glädje. Just för att hon var/är en sådan glädjespridare och var positiv till allting och pushade en. Det är som hennes mamma sa: det är så tomt, för hon lyfte ett helt rum med sin utstrålning.

Jag har bestämt mig för att ta en dusch, byta om och försöka pigga upp mig själv. Jag vet att Mimmi vill att vi ska kunna fortsätta vara glad och minnas henne som den hon var. Och då tänker jag göra det. Jag försöker bara tänka att hon somnade och kommer att fortsätta sova fast vi är vaken. Men den dagen när jag kommer att somna kommer vi att träffas igen. Och undertiden, på min väg när jag fortfarande är vaken så finns du här bland oss, med oss på vägen fast det är bara det att vi inte kan se dig.

Men jag kommer tillåta mig själv att vara glad, jag kommer tillåta mig själv att vara ledsen, jag kommer tillåta mig själv att vara arg. För det är en bearbetning. Allt vi går igenom nu är en bearbetning i sig. Och det måste få ta den tid det tar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är så himla stark Hannah! Jag beundrar dig stort, du är en underbar människa! Jag finns alltid här för dig. <3

2009-11-24 @ 22:12:57
URL: http://fridaatofalt.blogg.se/
Postat av: Jennie

Så himla fint skrivet hannah och det är så sant.. Hon kommer alltid att finnas med er:) jämt och ständigt och jag vet att kommer träffas en dag. Mimmi vill att du ska vara glad också även fast det kanske är svårt, så vill hon det. Hon är ju med dig nu, och ni brukar väl vara glad tillsammans? Lev för mimmi hjärtat<3

2009-11-24 @ 23:08:53
URL: http://jlinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0