' Frustrerad över Kissie!

Jag blev så grymt frustrerad när jag gick in på Kissies blogg nyss att jag måste få skriva av mig lite. Borde människan få finnas överhuvudtaget?! Okej, nu var jag elak! Men att folk ens läser hennes blogg? Det måste vara att folk antingen mår dåligt och lyssnar på allt hon säger, eller att det handlar om humor...
Anledningen till att jag klickade mig in dit var för att jag har enormt tråkigt och tänkte kolla vad hon hade för skämt att dra till med idag..

"det är väll en smaksak om man vill vara fet eller inte? Jag menar, tycker man att smalt är snyggare så ser man ju till att bli smal? För alla kan bli smala om dom vill"

Taget från: KISSIE

 

För det första - nej alla kan inte bli smal om dom vill!
För det andra - varför ska hon bestämma hur hela världen ska se ut?!

För det är så man uppfattar det när man går in på hennes blogg, tycker jag. "Låren ska inte sitta ihop" blablabla.
Men har hon tänkt på att hon inte är så perfekt själv då? Med tanke på att hon tydligen måste gå och förstora läpparna med mera.. och om man tittar på bilden ovan, vem av dom ser mest normal ut? Jo, hon till vänster för hon till höger ser sjuk ut! Vem är det som bestämt att det är snyggast att låren inte sitter ihop? Bara för att hon tycker så, måste vi tycka det då? Hon skriver att det är en smaksak, och att vi ska tänka på det. Men det är inte vad jag tycker att hon förmedlar i sin text.



Nu pratas det om att två tjejer tagit självmord på grund av att kissie skrivit om detta i sin blogg. Men hon tycker att det är fel att bli anklagad för detta. Och ja, det kan jag väl hålla med om, att det är fel att anklaga någon för att ligga bakom ett självmod. MEN, hon kan tänka på vad hon skriver eftersom hon vet hur många som läser hennes blogg varje dag och hur unga tjejer tar åt sig av allt som sägs och skrivs i media. Detta kanske var droppen för tjejerna? Dom kanske gått och mått dåligt väldigt länge och samtidigt ser upp till Kissie eller råkar lyckas ta åt sig av allt hon skriver, just för att dom var dåligt.. och detta fick bägaren att rinna över. Det, är kanske någonting hon bör tänka på i framtiden.

Hon säger att hon "spelar dum" i bloggen för att hon får mer läsare, och tjänar pengar på det för att hon är såååå smart i verkligheten? Men om hon är så jävla smart i verkligheten borde hon väl inse att man inte skriver på det här viset, och komma på annat "smart" att skriva om som lockar läsare. Tycker jag?
Jag följer Stina-Lees blogg, och jag tycker däremot att hon är smart och verkar vettig. Hon har ju träffat Kissie i verkligheten och pratat med henne och säger att hon är gullig och trevlig eller vad det var, egentligen. Om det nu är så, så skulle hon vinna mycket mer på att vara den tjejen. Både för hennes skull, och för andras. Om vi slutar göra pengar så jävla viktigt hela tiden. Jag har också sett Kissie i verkligheten, men dock inte pratat med henne. Tyckte hon såg lika falsk ut då...


oj, oj, oj vad mycket text det blev... är det någon som håller med mig? :p

Kommentarer
Postat av: Pedersen

Jag håller fullständigt med dig Hannah! Så sant så sant!



Har länkat dig nu, hoppas det är okej!

Kram

2009-11-17 @ 21:45:40
URL: http://metrobloggen.se/pedersen
Postat av: Petra

Svar: Ja, kanske det! Jag fick ju så många grejer samtidigt så jag minns ju inte vem grejerna kommer ifrån ;p haha. Skulle skrivit upp det! Men trodd att hon hade fått en brun katt-skallra av dej, men det kanske var Patriks, farmors, brors, barn förresten, haha ;) men då vet jag ju det nu.. Minns iallafall vilken body hon fick av dej. Fick en likadan sen, fast en större :)

2009-11-18 @ 01:19:17
URL: http://petramonicajohansson.blogg.se/
Postat av: Ayumi Kimura

Hon kvinnan är verkligen inte normal!!

Hon tror verkligen det är hon som ska bestämma , men det kan hon faan glömma!!

B.T.W = jättefin bloggdesign =)

Gjort själv elelr??

Kram<3

2009-11-20 @ 11:09:14
URL: http://ayyumi.blogg.se/
Postat av: Frida E

Jag håller med dig! Har du sett videoinlägget hon gjort förresten? :p Hon sitter & säger att hon inte tänker berätta vart hon har köpt sina "skit snygga" kläder för då kommer alla tjejer också köpa samma plagg :s För tydligen så vill alla fjortisar vara som henne sa hon.. Alltså, hur fungerar den där människan?! Som bilderna i det här inlägget tex, vill hon se ut som tjejen till höger, visst, men hon ser verkligen sjuk ut!! Det värsta är ju att hon verkar få med sig tjejer som ska tycka likadant. Som du skrev om. Och det är ju fan bedrövligt :(

2009-11-22 @ 11:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0